ته دیگ سیب زمینی

پیام های کوتاه
پیوندهای روزانه

باید در تقویمت بنویسم:خجسته میلادش

خوشحالم 

باید خوشحال باشم.من خوشی های کوچک واقعی دارم و سزاوار خوشحالی عمیقی ام.اینکه هرکس به روش خودش،خودش است،که تلگرام را آپدیت می کنم و چندین پیام از مخاطبینی که تنها با کلمات آنها را می شناسم پیش رویم است،جملاتی که کوتاه و ساده ولی خالص و پراز محبتند،که تم تولد و مهمانی چند ساعته ای نیست و به جایش بیست دقیقه ای از آخر زنگ ادبیات می پیچانیم و سر و تهش با چند سلفی دزدکی و فیلم قاچاقی و یک برش کیک و تم مدرسه بهم می آید،که همه می خندند و پاهایشان توی کفش مجلسی خفت نشده،که پول معیار خوشبختی هایمان در این قاب کوچک نیست،که یکبار برای همیشه تولدی دارم که در آن ظرف پیرکس و زیرشلواری کادو نمی گیرم،که کسی در آن سوی دنیا تاریخش را منطبق می کند و یادش هست که چرا میگوییم ۱۲۰ شوی،که آدم هایی هنوز به ظرافت ها اهمیت می دهند و من بیگانه و تنها نیستم،که امروز خورشید کمی لطیف تر می تابد و باد سرخوش تر می وزد،که رادیو آهنگ ملایمی پخش می کند،که امروز حالم خوب است و میفهمم که بزرگترین کادوی زندگی ام سلامتی است،که می توانم طرحی را دوباره روی بوم بیاورم و لذت خلق کردن را مزه مزه کنم،که مادرم هیچ وقت پیام تولد برایم فوروارد نکرده و خواهرم نه تا شکلات فندقی از زخیره شکلاتش را بخشید به من،که می آیند وبلاگم،پیام میفرستند،در کافه قرار می گذارند و اینها هیچ کدام مجازی نیستند.نه!عشق و دوستی هیچ وقت مجازی نمی شود.

...

قدیم ها اینطور نبود.تولد هایمان بهانه اعضای فامیل برای آش پختن بود.حتی آش به مراتب مهم تر از کیک محسوب می شد و خب آرزوی قد بلند بودن از همان وقتی که دستمان به بادکنک بزرگ ها نمی رسید در ما نهادینه شد.یکبار بابانوئل کادو گرفتم و آخرین کادوی باحال...آه!بله آن کتاب آموزش کاریکاتور .بعدش دیگر تمام شد  و حالا هدیه ها دارند خیلی شیک تر می شوند.آن کاغذ کادو گل دار ها هم منقرض شده اند.دلم هم تنگ است البته ولی بالاخره این کار را کردم.شاید با دردسر و سختی و زحمت ولی بزرگترین فانتزی ذهنم را به ثمر رساندم.مثل آن دختر کلاس اولمان لباس تیشان فیشان نپوشیدم و کلاس را برایم پراز جینگولات نکردند ولی یکبار برای همیشه در عمرم تولدی داشتم که با فرم مدرسه و تخته سیاه و معلم بود.

 

+وقتی این حجم از دوستی را دیدم شک کردم که شبکه های اجتماعی را کاملا مسدودکنم یا نه.صد البته که خواهم کرد!یک همچین کسی چرا باید نگران تنهایی باشد؟

 

+بهم نمی آید این عدد.زیادی برایم بزرگ است.سنم را میگویم که حتی از نام بردنش شرم و هیجان دارم.

 

یادداشتی از 17-7-96

امضا:وجوج جیم

  • وجوج جیم

نظرات  (۵)

  • گلاویژ ...
  • با تاخیره 
    ولی یک سال بزرگ شدنت فرخنده :)))) 
    پاسخ:
    باتاخیر
    مرسییییییی:)))
    سن که یه عدده فقط
    دل و روحت جوون باشه...
    پاسخ:
    یه عدد مهمممممم.ولی دل باید...هعی!
  • یاسمن مجیدی
  • ای جانم وجیهه
    به نوع نگاهت و اینکه میدونی این سلامتیه چقدددددر ارزشمنده احسنت
    چه حال خوشی از تولدن گرفتم
    چه حالی
    پاسخ:
    حال همه خوب بود
    به جز ناظمی که مقررات کاریش با یه کیک تصادفی به هم ریخت
    سعی کن هیچ وقت مسئول نظم نشی!:)
    تولدت مبارک وجوج عزیزم
    به طرز بی رحمانه ای شاد باش و دیوانگی کن!
    پاسخ:
    اوه!چه خشن:)))
  • عکاس باشی
  • تولدت مبارک
    زندگی سرشار از موفقیت داشته باشی
    و یه تبریک خیلی ویژه تر بخاطر پاییزی بودنت
    خیلی حال میده متولد پاییز باشی

    حس و حال تولدت خیلی قشنگ بود
    و خیلی خوب وصفش کردی
    بازم تبریک
    پاسخ:
    ممنونم همشهری
    از صمیم قلب ممنونم:)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی