ته دیگ سیب زمینی

پیام های کوتاه
پیوندهای روزانه

ما هم هستیم اما یک جور دیگر

در طول این چندسال بار ها شده که به این فکر کرده ام که چه می شود که در فاصلۀ ده سال،اینقدر ابعاد و طرز گذراندن دوران نوجوانی آدم ها انقدر فرق دارد.از همان اوایل نوجوانی خودم منتظر بودم که بالاخره یک تغییر خاصی در من رخ بدهد.آخر ما که بچه بودیم نوجوان های اطرافمان یک قشر حسابی خاص بودند.انتظار داشتم که از هاگوارتز* نامه دریافت کنم یا توی سرم اتفاقات خاصی رخ بدهد که بتوانم در 13 سالگی دکتری اخترفیزیکم را اخذ کنم.وقتی بعد از چند ماه هیچ کدام از انظاراتم رنگ واقعیت به خود نگرفت گفتم همچین الکی هم نیست.باید یک کاری انجام بدهم.چیزی که از کودکی به یاد داشتم این بود که نوجوان ها با کوله پشتی شناسایی می شدند،آل استار از پایشان نمی افتاد و صبح های زمستان کلاسور به دست راهی مدرسه بودند.تابستان ها اما هیچ کلاس تابستانی نبود که به تسخیر بچه های 14 سال به بالا در نیامده باشد.کتاب های کانون پرورش فکری گروه «د» را فقط به آنها میدادند.بعضی هایشان که خیلی شاخ بودند هدفون هم داشتند...از اول شروع کردم به انجام دادن تک تک کارهای این لیست نانوشتۀ نوجوانی.کوله و کلاسور و آل استار...هدفون را گیر نیاوردم.بجایش از همان موسیقی های «آن روزی» دانلود کردم و روز و شب با آنها وقت می گذراندم.خیلی از کتاب های گروه سنی د را خواندم...تا همین چند روز پیش هم ادامه می دادم.اما در نتیجه لقب «خز» را از دوستانم دریافت کردم،بدون هیچ نشانه ای از حس خاص یا متفاوت شدن.

باید بپذیرم نوجوانی من تا چند ماه دیگر به طور رسمی پایان می یابد.شاید خیلی خاص و ویژه نبود اما برای اولین تجربه نوجوانی خیلی هم بد نبود! درست که شبیه آن چیزی که فکر میکردم نشد اما برایم شیرین ترین لحظه ها را به وجود آورد.توانستم به روش خودم نوجوانی کنم و دنیا را مستقل از نظریه های کلی،فقط و فقط از دید ناقص خودم ببینم.

*مدرسۀ جادوگری در کتاب های هری پاتر

 

+یادداشت بالا با اندکی تغییر و تلخیص در شماره‌ی 959 نشریه دوچرخه چاپ شده است.دقت کنید!بعد از ماه ها این نشریه چاپ شده و این خبر خوبی‌ است.خیلی خیلی خوب.

  • وجوج جیم

نظرات  (۵)

  • عکاس باشی
  • متولد پاییز سلام

    فردا سه شنبس ولی ۱۷ مهر نیست

    پس فردا ۱۷ مهر ولی سه شنبه نیست

    تازه من دوشنبه شب اومدم تولدتو تبریک بگم

    واسه اینکه خودت یه چیزی نگی بعدش بیام تبریک بگم

    زودتر اومدم تبریک بگم که بگم متولدین پاییزو که نمیشه تولدشونو فراموش کرد

    Happy birth day vajooj

    چندجمله هم هدیه‌ی من:

    پاییزت را سخت در آغوش بگیر

    روزگاری که احساس کنی تنهاترین آدم روی زمین هستی

    فقط پاییز است که همراهت میشود، درددلت را میشنود

    غمهایت را با برگ پاییزی، خشک میکند و می اندازد

    پاییزت را در آغوش بگیر و هرکجا تهمت سردی و غم به او زدند

    برای حمایتش سربلند کن و از او دفاع کن

    زیباترین دارایی ما پاییز است

    یک فصل به بزرگی یک سال

    تولدت مبارک

    مگه تو روانشناسیمون ننوشته تا 20 سالگی نوجوونیه؟ بیا طولش بدیممم خوووب

    پاسخ:
    توی قالب ها نگنجیم ینی؟
  • دختر خوب
  • :)

    والا ما که نفهمیدیم از کی تا کی جوان حسابه که قبلش نوجوان محسوب میشه!

    سن ننه بزرگ منم پیدا کنی هنوز نوجوانی!

    بپر رو نیمبوس 2000 ای که تو صفحه مدیریتت پارکه و تو این سالهای زندگیت یه چرخی بزن و به این فکر کن که خاص بودن مگر این نیست که نوشته هات توی دوچرخه چاپ میشن!

    پاسخ:
    دی:
    موفقیت یه چیز نسبیه!
  • یک بانو
  • یه موردش ربطی به نوجوونی نداره.مثلا من 50 سالمم که بشه آل استار از پام نمیوفته :))
    پاسخ:
    الان رو نگاه نکنید هرکی هر چی خواست میپوشه میگه مده.یه زمانی اینجور چیزا فقط برای نوجوونا بود.
  • فاطمه م_
  • آخی دوچرخه ^_^ هنوز چاپ میشه پس؟

    و این یادداشت شما بوده که چاپ شده؟

    پاسخ:
    بعد از وقفۀ یکساله قراره که از این به بعد پنجشنبه ها باشه.ما هم امیدواریم به قولشون عمل کنن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی